MATEMÀTIQUES

TALLERS DE MATES
Per seguir treballant la mesura hem realitzat diferents tallers.
En equip vàrem haver de resoldre un problema: si s'hagués de construir una pista de paddel al camp de futbol de l'escola, quants de metres de plàstic necessitariem per fer les parets de la pista?



També vàrem mesurar la nostra alçada i cintura a partir del dibuix de la nostra silueta. El passadís va quedar ben decorat amb les siluetes de tots els nins de segon.

TALLERS DE MATES
Ja hem fet els darrers tallers de simetria, on hem construit figures simètriques a partir de cubs, hem completat una figura simètrica amb la tècnica del calc i hem descobert la simetria de les nostres mans.


Després d'haver après tantes  coses sobre la simetría ara practicarem la mesura. El curs passat mesurarem en pams, dits, peus i passes. Aquest curs ja utilitzarem com a unitats de mesura el metre i el centímetre.



ESCRIPTURA DE NOMBRES
Aquí teniu un joc clic per practicar l'escriptura de nombres

 http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/aventura/nivell1/09ci/jclic/09ci.jclic.zip&lang=ca&exitUrl=http://clic.xtec.cat/dist/jclic/exit.htm

Recordau que: Per poder executar els jocs clic necessitau instal·lar aquest complement al vostre ordinador. L'explorador chrome no és compatible amb aquest complement, haureu d'utilitzar altres exploradors (firefox, explorer, safari...)
https://java.com/es/download/windows_offline.jsp


TALLERS DE MATES
2. Figures iguals i figures simètriques.
Seguim treballant la simetria en figures planes. Aquesta vegada haviem de crear figures iguals i figures simètriques.



TALLERS DE MATES
1.Simetria en figures planes.
Hem començat els tallers de simetria. Hem treballat la simetria en figures planes Primer varem cercar els eixos de simetria en les lletres majúscules i després varem crear figures simètriques planes.  




TALLERS DE MATES
5.Carreres de cotxes
Hem fet el darrer taller d'estadística i probabilitat a mates. Ens vam dividir en grups, cada grup tenia un taulell amb caselles grogues i blaves, dos cotxes i set fitxes que per un costat eren grogues i per l'altre blaves. El joc consisitia en tirar les fitxes i el color que aconseguia més fitxes avançava el cotxe una casella. I així fins arribar a la meta. Ens preguntàvem quin grup guanyaria, si el groc o el blau. Nosaltres havíem d'anar fent hipòtesis depenent del què anava sortint. Tenien el groc i el blau les mateixes possibilitats de guanyar? Quines coses eren segures, possibles i  impossibles en aquest joc? I si a les set fitxes que per un costat eren blaves i per l'altre grogues hi afegíem una fitxa groga per les dues cares, tenien encara el groc i blau les mateixes possibilitats de guanyar?





EL LLOP DELS NOMBRES
Ha tornat el llop dels nombres i ens ha duit uns papers petits. En equip hem hagut de pensar que són, perquè serveixen i interpretar molta de la información que hi havia escrita. El llop no ens ho ha posat fàcil, eren entrades de teatre!






MÉS TALLERS D'ESTADÍSTICA I PROBABILITAT A MATES
4.CARTES DIFÍCILS
Tenim cartes amb tres qualitats: color, nombre i imatge. A partir d'una carta n'hem de cercar d'altres canviant les qualitats, per exemple canviant el nombre, canviant l'imatge i el color, canviant el color i el nombre, canviant nombre, color i imatge,etc... No ha estat fàcil, a vegades trobar cartes que respectassin els canvis ha estat impossible (per exemple els lleons eren el número 1, per tant no podiem canviar la imatge, mantenint el nombre, era IMPOSSIBLE!!)






TORNA EL LLOP DELS NOMBRES
Aquest curs el llop ens proposarà activitats. Haurem d'interpretar quina informació ens donen els nombres que trobem al nostre entorn. La primera activitat ha estat a partir d'un cartell. De què informa aquest cartell? Què signifiquen els nombres que hi trobam? Hem hagut de pensar molt!





ACTIVITATS ONLINE
Aquí teniu uns quants enllaços a activitats de matemàtiques.

Unitats i desenes
1-Shark numbers: practicam les unitats i desenes mentre un tauró ens vigila.
http://www.ictgames.com/sharkNumbers/sharkNumbers_v5.HTML

2-Representam unitats i desenes amb l'àbac.
http://primerodecarlos.com/SEGUNDO_PRIMARIA/octubre/generador/abaco.swf

3-Quines regletes representen el nombre donat?.

http://www.editorialteide.es/elearning/Primaria.asp?IdJuego=1219&IdTipoJuego=1

4-Triam les regletes que representen el nombre donat a baix.
http://www.learningbox.com/base10/BaseTen.html

5-Tria quin nombre representen les regletes.
http://www.ictgames.com/partition.HTML

6-Joc clic, activitats de numeració per primària.
Inclou diferents tipus d'activitats: comptar, unitats, desenes i centenes, el nom dels nombres, descomposició, ordenar nombres, nombre anterior i següent, el doble i la meitat... 
http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=1283

Càlcul mental
Quantes operacions podeu resoldre en 60 segons? Ens dóna l'opció de triar el tipus d'operació i els nombres, per modificar el grau de dificultat.
http://www.edu365.cat/primaria/muds/matematiques/maquina_calcular/maquinaCalcular.html

SEGUIM AMB ELS TALLERS DE MATEMÀTIQUES

3.CURSA DE CANS
Tenim un circuit amb dotze cans amb els números de l'1 al 12. Hem d'apostar per el ca que creim que arribarà primer a la meta.Tiram dos daus i la suma que en surt és el ca que ha d'avançar.
Hi ha alguns números que tenen moltes més possibilitats que d'altres de sortir i hi ha un número que és imposible que surti!


APRENEM A PENSAR!
Feim tallers de probabilitat i estadística amb els alumnes de segon.


1.SEGUR, POSSIBLE I IMPOSSIBLE
Llegim una frase i decidim si és segur que passi, si és possible o és impossible.
Per exemple:
-Si ahir era diumenge, avui pot ser dissabte?
-Farà vent?
Algunes frases ens han fet pensar!
Al final n'hem pensades i escrites algunes nosaltres.  

2.COMBINEM LA ROBA.
Començam combinant peces de roba de dos colors. Hem de pensar diferents conjunts de gorres, camisetes i calçons, ens surten vuit combinacions possibles. Anem a fer-ho més difícil, ara combinam roba de tres colors. Saps quantes combinacions surten? Surten 27 combinacions!!!
I Si tenguessim 4 colors diferents????Ánim a veure qui ho averigua!!!

1 comentari:

  1. Molt bé, una estrelleta d'or per a sa "profe", poder seguir es temari real així és molt interesant.

    ResponElimina